Tags

foto 1: onze Fayline, een Brits Korthaar. Fayline is een praatkat, ze kletst heel wat af. Het is net een hondje, ze loopt achter me aan door het hele  huis en houdt me goed in de gaten. Het is een lieverd, ze woont pas 7 maanden bij ons, maar het voelt alsof ze er altijd is geweest

foto 2: appelflappen, gebakken voor een afscheidsfeestje, met de cliënten van mijn werk. Het was heel gezellig, en voor de bewoners van de Boerderij een welkome afwisseling voor wat anders een gewone zaterdagochtend is. We hebben er 40 gemaakt.

foto 3: een heerlijke wandeling gemaakt door Enkhuizen. De bomen kleuren prachtig, het is nu echt herfst.

foto 4: Even lekker fröbelen: een snoot gemaakt voor de flitser als voorbereiding op de rookfoto’s die ik ga maken. Een snoot kost rond de 20 euro, maar met een leeg doosje en een rol duck-tape bereik je hetzelfde resultaat.

foto 5: De Nespresso-cups weer bijgevuld: de heerlijkste koffie die er is. Onze beste aankoop van het jaar 2010!

Het is best wennen met een lens die niet kan zoemen, nu moet je zelf weer naar achter of naar voren lopen, iets wat ik niet meer gewend ben. Ook moet ik best wel nadenken, omdat ik niet wil flitsen: een hogere Iso, groter/ kleiner diagfragma of de belichting + + of – -. Al met al vind ik het heel grappig om te doen en de resultaten vind ik mooi met deze lens.