Tags

, , , , , , , , , , , , , , ,

Een tilt-shift foto wordt met een speciale lens gemaakt. Met deze lens kan je het perspectief veranderen of juist goed zetten. Het zijn prachtige lenzen, met een bijbehorend prijskaartje. De lens schroef je op de camera, het uiteinde kan je scheef plaatsen.

Canon-Tilt-Shift-Lenses-Tilted
Momenteel zijn de zg tilt-shitft foto’s populair, maar ze zijn bijna allemaal met software gecreëerd.
Ik heb ooit eens van Topaz-labs hun programma Lens-Effects aangeschaft. Vaak komen er leuke aanbiedingen voorbij die ik niet kan weerstaan. Ik was deze aanschaf echter “vergeten” en opeens dacht ik er weer aan, dus snel weer geïnstalleerd en wat geschikte foto’s uitgezocht.
Want welk effect wil je nu bereiken met Tilt-shift? Je wilt een miniatuur simuleren, je wilt een soort Madurodam of maquette op de foto zetten. Foto’s die van hoogte zijn genomen zijn vaak het meest geschikt.

En op een regenachtige zondagmorgen is dit nu precies waar ik zin in heb: lekker photoshoppen…

_MG_5867 EvV2010_01417Nth_Wales-2936IMG_6015EvV2012_01427IMG_3860IMG_4038IMG_0185TSIMG_0180TSIMG_0137