Tags

, , , , , , , , , , , ,

Een frangi-wát??? Dat was mijn eerste reactie toen een vriendin mailde dat ze een frangiflutti aan het breien was.

Ik ben dol op breien, dus ik heb de frangiflutti gegoogled. Het is een sjaal, een golfbrekersjaal. Het wordt gebreid van 1 knot sokkenwol. Het patroon is simpel, het is een lekker breiwerkje voor bij de TV. Het orginele patroon vond ik op Raverly

Bij Gini vond ik de Nederlandse vertaling, en dat vind ik toch even handiger.

Halverwege de eerste frangiflutti heb ik alles weer uitgehaald, ik vond de sjaal te “stijf” worden. Met dikkere naalden ben ik overnieuw begonnen. Maar ik ben nog niet echt tevreden, ik ga de volgende sjaal op veel dikkere naalden breien om een mooi los effect te krijgen. ( En dan denk ik aan wol voor nld 3 op nld nr 5 of zo)

Door het model valt de sjaal heel mooi. Ik heb er kwastjes aangemaakt, daardoor hangen de punten strak.

IMG_2590

IMG_4527

IMG_4533