Vanmorgen was ik toeschouwer van een staaltje klantonvriendelijk wat bijna leek op een sketch uit een slapstick.
Wat was er aan de hand: Charles Vögele “verwende zijn trouwe, zeer gewaardeerde klanten met een kortingsbon van 10 euro die deze week geldig is. Voorwaarde is dat je minimaal voor 40 euro moet besteden….zo gezegd, zo gedaan….
Voor me staat een 70+ dame die voor haar man 2 spencers heeft gekocht van 19.99 . Samen maakt dit 40 euro. Als je contant betaalt, wordt het afgerond naar boven, dus ook 40 euro.
Deze dame legt dus 30 euri neer mét de kortingskaart en klantenpas. Ieder weldenkend mens zal dan zeggen dan deze dame 30 euro moet afrekenen…
Maar niet bij Charles Vögele….de kassa geeft het bedrag aan van 39.98 dus (zo vertelt de verkoopster) moet u er nog iets bij kopen om de korting te kunnen krijgen. Iets van 5 cent of zo ( wat ze vast niet hebben in de winkel als ik om me heen kijk)
De oude dame ontploft, betaalt 40 euro ( want 2 cent terug geven, dat kan dan weer niet bij Charles V. )verscheurt de kortingsbon en Charles Vögele is een klant kwijt.
Ohhhhhh wat een blunder zeg, ongelofelijk!
Jammer dat de klant zo wordt behandeld. Het maakt de verkoopsters niet uit, 2 stonden er toe te kijken, schandalig